Van Noord naar Zuid

28 november 2021 - Ercolano, Italië

De vorige keer dat wij een verhaal schreven, waren we in Noord-Italie. Inmiddels zijn we in Ercolano, Zuid-Italie.

Onze reis begon in Sarzana, aan de kust. Vanuit daar zijn we naar Florence gereden, maar uiteraard niet zonder langs de toren van Pisa te gaan. De camper hadden we buiten het centrum geparkeerd, zodat we op de fiets verder konden. We zijn maar al te blij dat we die hebben meegenomen, heeft ons al heel wat wandelkilometers bespaard. Gelukkig scheen het zonnetje in Pisa, wat de toren en de kerk extra indrukwekkend maakte.

Na de toren (en vooral de soldaten voor de toren) bewonderd te hebben zijn we weer verder gereden naar Florence. De volgende dag was de Duomo aan de beurt. We zijn er niet in of op geweest , overal stonden lange rijen.

Na al deze cultuur wilden we het platteland van Italie wel eens bewonderen. We zijn dan ook met onze 8 meter lange camper door de Toscaanse heuvels gereden om bij een kleine Agriturismo uit te komen. Een biologisch-dynamische boerderij met schapen, geiten, varkens, een enorme moestuin en een balkende ezel. Het was fantastisch weer, dus we besloten om een dagje op deze plek te blijven. Wat een uitzicht! Lekker geluncht in het restaurant op de boerderij, waar alle gerechten gemaakt worden van producten van de boerderij. Erg genoten hier!

Na twee dagen zijn we doorgereden naar Rome. Na een camping te hebben gevonden zijn we meteen in de trein gesprongen om de Sint-Pieter te bekijken. Wat een enorme, indrukwekkende kerk. Heel veel te zien en te ontdekken. Helaas was de toren al dicht, dus die konden we niet op. De volgende dag in een regenachtig Rome de rest van de hoogtepunten bekeken; het Colosseum, de Keizersfora, de Suikertaart en de Trevifontein. Uiteraard kon een ijsje van de beste ijssalon van de stad, Giolitti, niet ontbreken. Zelfs Jelle heeft het enorme ijsje met 3 bolletjes opgegeten. Jammer van alle regen, maar het blijft een fantastische stad.

Nu zijn we in Ercolano, een stadje aan de voet van de Vesuvius bij Napels. We hadden kaartjes gekocht om de Vesuvius te beklimmen en de krater te bekijken. Helaas ging het door de harde wind niet door.

We hopen een van de komende dagen de oversteek te maken naar Griekenland. Hopelijk is het daar beter weer en kunnen we een beetje genieten van het zonnetje. We kijken er naar uit om wat meer buiten te zijn in de natuur, en wellicht te koken op een fikkie.

Groetjes van ons!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Leonie:
    28 november 2021
    Wat een heerlijkheid! Super leuk om het een beetje mee te beleven zo via jullie blog. Arriverderci!
  2. Annie:
    28 november 2021
    Wat leuk om het te volgen .
    Groet voor allen .
  3. Siem:
    nou mooihoor !
    bedankt voorjullie bericht.
    vraag mij wel af hoe het met de koeien op deze boerderij was. en welke trekker zij gebruiken.
    en met de fiets in Italië rijden bergje open af denk ik .
  4. Gerben:
    28 november 2021
    Jullie maken er wat moois van! Erg leuk om te lezen.
  5. Helma:
    28 november 2021
    Heel leuk om te lezen Simone , wat een belevenissen allemaal , Fijn om te horen dat het goed gaat en jullie ervan genieten .Ook mooie herrinneringen voor later .
    Geniet ervan , hele fijne vakantie ,
    Lieve groetjes van Gijs en Helma
  6. Karin:
    30 november 2021
    Leuk om mee te lezen, heel veel plezier samen!